چگونه یک اشکال لیبره آفیس را در باگزیلا ثبت کنیم؟

اگر در لیبره آفیس اشکالی می‌یابید و مایلید که آن مشکل حل شود، گام اول این است که آن مشکل را در باگزیلا ثبت کنید. برای ثبت اشکال، آن را به زبان ساده توصیف کنید، توضیح دهید که مرحله به مرحله چگونه می‌توان اشکال را بازتولید کرد، و انتظارتان از حالت بدون اشکال چیست.

همیشه ساده نیست که دیگران بدانند مشکل چیست و حتی در صورت واضح بودن مشکل برای شما، بدانند که حالت بدون اشکال دقیقاً چگونه باید باشد. این مسئله به ویژه در مورد اشکالات نمایشی لیبره آفیس در زبان‌هایی مانند فارسی صدق می‌کند که ممکن است برنامه‌نویسان دقیقاً ندانند که خروجی صحیح چگونه باید باشد.

برای ثبت گزارش به سایت زیر مراجعه کنید:

https://bugs.documentfoundation.org/enter_bug.cgi?product=LibreOffice&format=guided

در هنگام ثبت گزارش، مرحله به مرحله جلو بروید، و جزئیات خواسته شده را وارد کنید.

در summary عنوان مشکل را با یک عبارت کوتاه و ساده بنویسید. در description شرح مشکل را به صورت خلاصه بنویسید. در component بخشی از نرم‌افزار که دچار اشکال است (مثلاً Writer) را ثبت کنید. سخت‌افزار، سیستم عامل، اولین نسخه‌ای که این اشکال در آن رخ می‌دهد را بنویسید.

مهم‌تر از همه، در steps to reproduce گام‌های لازم برای ایجاد دوباره مشکل را شرح دهید. در Actual Results آن‌چه رخ می‌دهد و اشکال دارد را بنویسید و در Expected Results بنویسید که درستش چه باید می‌بود.

بخش مهم دیگر، Other Information است که اگر به Help – About LibreOffice رجوع کنید، می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه کپی، نسخه نرم‌افزار و دیگر موارد لازم را کپی کرده و در این کادر بچسبانید.

توجه داشته باشید که در صورتی که یک فایل مشخص موجب ایجاد اشکال می‌شود، بهتر است با خلاصه کردن آن و حذف موارد شخصی، یک فایل کمینه ایجاد کننده خطا را نیز ضمیمه کنید. ضمناً پس از ثبت اشکال، صبر کنید تا دیگران بتوانند اشکال را بررسی و آن را تأیید یا رد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *