دعوت به همکاری

در لیبره‌آفیس فارسی از کمک تک تک علاقه‌مندان به زبان فارسی و نرم‌افزار آزاد استقبال می‌کنیم و هر گونه کمک باعث دلگرمی ما خواهد بود. دانشجویان رشته کامپیوتر، علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه نرم‌افزار آزاد و به خصوص ارائه نرم‌افزار به زبان فارسی می‌توانند در تولید یک محیط اداری به زبان فارسی کمک کنند.

نرم‌افزار لیبره‌آفیس فارسی در زمینه‌های زیر نیاز به کمک دارد:

  • ترجمه رشته‌های فارسی برنامه برای فارسی کردن رابط کاربری (از طریق پوتل)
  • بازبینی رشته‌های فارسی ترجمه شده کاربران (نیاز به دانش مناسبی از زبان انگلیسی و نیز شرایط خاص ترجمه دارد)
  • یافتن خطاهای مرتبط با زبان فارسی (و طبعاً عربی) و گزارش کردن آن‌ها به باگزیلا
  • رفع اشکال خطاهای موجود در باگزیلا (نیاز به دانش برنامه‌نویسی، به خصوص سی++ و کتابخانه‌های مورد استفاده در لیبره آفیس دارد)
  • فارسی‌سازی محتوای سایت
  • آموزش لیبره‌‌آفیس فارسی به کاربران (برگزاری کنفرانس، تهیه محتوای آموزشی و …)
  • تبلیغ برای لیبره آفیس فارسی (برگزاری همایش، تهیه بنر، ارسال مطلب به سایت‌های خبری و …)
  • جذب کمک دوستان و علاقه‌مندان، به خصوص از دانشگاه‌ها

در هر کدام از این موارد که بتوانید کمک کنید، از شما ممنون خواهیم شد.

بعضی از توضیحات را می‌توانید در همین سایت بیابید. به طور مثال، روش مشارکت در ترجمه رابط کاربری را در همین سایت خواهید یافت. کمک برای ترجمه، شاید اولین چیزی باشد که پیشنهاد می‌شود. توضیح درباره چگونگی کار کردن با پوتل (رابط کاربری ترجمه) به طور کامل در همین سایت آمده است.

یک دیدگاه دربارهٔ «دعوت به همکاری»

  1. با سلام چطور میتوانم در قسمت آموزش لیبره‌‌آفیس فارسی به کاربران (برگزاری کنفرانس، تهیه محتوای آموزشی و …) با شما مشارکت داشته باشم
    سلام،
    گام اول این است که نرم‌افزار لیبره آفیس با رابط کاربری فارسی را روی سیستمتان نصب کنید. این نرم‌افزار قابل دانلود از آدرس زیر است:
    http://fa.libreoffice.org/download/
    کسانی که از نرم‌افزار عالی لیبره آفیس استفاده کرده‌اند، آن را به دوستان و آشنایانشان توصیه می‌کنند؛ شما هم می‌توانید در گسترش این نرم‌افزار سهیم باشید، چون آموزش این نرم‌افزار، به گسترش استفاده از آن کمک خواهد کرد. برای آموزش نیاز به محتوای آموزشی از جمله کتاب، راهنما و مقاله داریم. اگرچه می‌توانید خودتان مطلب بنویسید، اما راه ساده‌تر، ترجمۀ مطالبی است که پیش از این به زبان انگلیسی تهیه شده است. به طور مثال، مجموعه ویدئوهای آموزشی خوبی دربارۀ لیبره آفیس در آدرس زیر هست که اگر بتوانید با لیبره آفیس مانند آن را بسازید و رویش صحبت کنید، می‌توانیم روی سایت بگذاریم و حتی شما می‌توانید به صورت سی‌دی آموزشی آن را بفروشید. 11 قسمت از مطلب در آدرس زیر منتشر شده:
    http://www.ilearnthings.com/
    برگزاری کنفرانس هم زیاد سخت نیست. بسیاری از دانشگاه‌ها کنفرانس‌های لینوکس برگزار می‌کنند و شما می‌توانید از فرصت استفاده کنید و لیبره آفیس را معرفی کرده و از قابلیت‌های آن برای جایگزینی آفیس سخن بگوئید. همچنین می‌توانید از شرکت‌کنندگان در کنفرانس‌ها برای کمک به لیبره آفیس دعوت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *